Pierwszy sekspozytywny portal dla kobiet o erotyce, seksie i intymności.
Artykuły

Czy kobiecy „rozmiar” ma znaczenie?

Podziel się o czym chcesz przeczytać!

Wypełnij anonimową ankietę

Chyba każda z nas zastanawiała się, czy jej pochwa nie jest zbyt mała albo zbyt obszerna. Poniżej znajdziesz garść informacji na ten temat.

W trakcie seksu zarówno wielkość pochwy, tak samo jak i wielkość penisa, nie ma tak naprawdę znaczenia, jeżeli tylko użyje się właściwej techniki. Poza skrajnymi sytuacjami wad anatomicznych, rozmiarowe dopasowanie się kochanków nie jest problemem.

 

Podstawowe dane

Powinnaś wiedzieć, że przeciętna długość pochwy niepobudzonej seksualnie wynosi od 7 do 12,5 centymetra. Rozpiętość więc, podobnie jak w przypadku rozmiarów męskich penisów, jest dość spora. Tylna ściana pochwy ma długość przeciętnie nawet do 3 centymetrów większą, niż jej ściana przednia. Warto pamiętać, że pochwa jest organem  bardzo rozciągliwym, dzięki układowi zarówno mięśni, jak i włókien, które ją otaczają. W innym przypadku trudno byłoby chociażby o rodzenie dzieci.

Wiele kobiet, może również ciebie, dotyka problem zbyt ciasnej pochwy, który sprawia dyskomfort w czasie seksu. Anatomia jest nieubłagana – natura stworzyła pochwę w sposób rozciągliwy, przez co teoretycznie możliwy jest stosunek nawet z mężczyzną bardzo hojnie obdarzonym przez naturę.

Jeżeli odczuwasz ból w trakcie penetracji pochwy, w grę może wchodzić problem natury psychicznej, czyli tak zwana pochwica albo medyczne dolegliwości, ale niezwiązane bezpośrednio z wielkością waginy.

 

Gdy twój partner ma za dużego…

Partner z dużym penisem jest częstym marzeniem, a raczej fantazją wielu kobiet. Gdy jednak już takiego spotkasz, może pojawić się obawa przed ewentualnym bólem. Przede wszystkim pamiętaj o informacjach podanych wcześniej – pochwa naprawdę może rozciągnąć się do ekstremalnych wymiarów. Kluczem do sukcesu jest porządna, rozgrzewająca gra wstępna, a także dobranie odpowiednich pozycji do waszych wzajemnych potrzeb. Dobrze sprawdzą się pozycje, kiedy to ty jesteś na górze, ponieważ wówczas samodzielnie ustalasz głębokość penetracji.

 

Ćwiczenia rozciągające

Istnieje oczywiście cały arsenał ćwiczeń, które możesz samodzielnie wykonywać, by pośrednio wpływać na „rozmiar” swojej pochwy. Przede wszystkim zacznij ćwiczyć mięśnie Kegla. Na jakość twoich doznań w trakcie stosunku wpływają mięśnie miednicy, a także mięśnie, które otaczają pochwę i zapewniają jej najlepsze ułożenie w samej miednicy. Najważniejszą grupą mięśni w tej kategorii jest dno lub przepona miednicy. Wśród nich wyróżniają się mięśnie Kegla, czyli mięśnie guziczno-łonowe. Są one o tyle istotne, że łącząc siły z mięśniem łonowo-odbytniczym, powodują zwężenie się, wydłużenie oraz stwardnienie około 2/3 wielkości całego narządu. To właśnie dzięki temu twoje doznania będą naprawdę silne.

 

Najogólniej mówiąc, ćwiczenia mięśni Kegla polegają na napinaniu oraz rozluźnianiu w odpowiednich interwałach czasowych mięśni okolic pochwy i krocza. Dzięki ich wykonywaniu szybciej dojdziesz do siebie po porodzie, a jakość waszego seksu się kompletnie nie zmieni. Najprościej ćwiczyć leżąc na plecach lub stojąc w lekkim rozkroku i napinać te mięśnie. Wytrzymaj około pięć sekund, po czym powoli zacznij je rozluźniać. Uważaj, by przy okazji nie napinać mięśni brzucha. Na początku wystarczy seria pięciu powtórzeń trzy razy dziennie. W gimnastyce mięśni Kegla świetnie mogą się przydać tzw. kulki gejszy, które właściwie większość pracy wykonują za ciebie. Wybór kulek waginalnych na rynku jest na tyle duży, że z pewnością dobierzesz coś dla siebie. Oprócz wzmacniania mięśni pochwy, kulki działają również dla twojej przyjemności oraz są zalecane przez seksuologów.

 

Jeżeli boisz się fistingu, to…

przestań się bać. Pochwa naprawdę ma bardzo duże możliwości rozciągania się, ale jednocześnie powraca do swoich rozmiarów. Dlatego nawet po naturalnym urodzeniu dziecka, nie jesteś skazana na brak orgazmu waginalnego. Wystarczy, że przyłożysz się do wykonywania ćwiczeń i już nawet po kilku tygodniach ani twój partner, ani ty, nie zauważycie różnicy. Im mięśnie dna miednicy są lepiej wyćwiczone, tym pochwa szybciej wraca do swoich naturalnych wymiarów, dlatego nie warto tego zaniedbywać.
Jeśli chcesz spróbować tego rodzaju przyjemności sprawdź nasz poradnik: Co to jest fisting i jak to zrobić?

 

Podziel się o czym chcesz przeczytać!

Wypełnij anonimową ankietę
Oceń wpis!
Ocen: 0 Średnia: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *